Najczęściej zadawane pytania

Home » Najczęściej zadawane pytania
Co robi się z nienaturalnymi linkami, których nie można samemu usunąć?
Należy zgłosić niechciane linki do Google za pomocą narzędzia Google Disavov Tool w celu ich dezaktywacji.
Dlaczego niektórych nienaturalnych linków nie da się usunąć?
Niektóre serwisy, na których umieszczone są linki nie posiadają stałej opieki administratora, lub z administratorem trudno jest się skontaktować. W związku z tym zgłoszenia wysyłane przez nas z prośbą o usunięcie linków mogą nie przynieść skutku. W takiej sytuacji pomocnym narzędziem jest Disavow Tool udostępniany przez Google. Przy pomocy tego narzędzia można zgłosić szkodliwe linki, które wyszukiwarka powinna ignorować.
Skąd do mojej strony mogą prowadzić nienaturalne linki?
Źródłem mogą być systemy wymiany linków (SWL), katalogi stron internetowych, tzw precle (strony z tekstami niskiej jakości) lub zaniedbane fora internetowe wykorzystywane do spamowania. Pozwalają one na emitowanie linków ocenianych przez algorytm Google jako nienaturalne.
Jak odróżnić filtr od bana?
Ban polega na usunięciu z indeksu wyszukiwarki wszystkich podstron serwisu internetowego. Objawia się brakiem zwracanych wyników w wyszukiwarce. Nie jest możliwe jednoznaczne potwierdzenie, że strona internetowa posiada filtr, natomiast istnieją pewne wyznaczniki, które mogą wskazywać, że został on nałożony. Np.gwałtowny i utrzymujący się spadek pozycji na wszystkie frazy i wynikający z tego spadek liczby odwiedzin na stronie.
Jak sprawdzić czy mam bana od Google?
Z banem mamy do czynienia wtedy, kiedy w wynikach Google na dane zapytanie nie wyświetlają się żadne odnośniki dotyczące naszej strony strony. Jest to związane z usunięciem wszystkich podstron z indeksu Google.
Jak długo strona może tkwić w filtrze?

Tak długo, jak Google będzie uznawać, że witryna łamie wytyczne tak długo dla strony może utrzymywać się filtr. Dlatego kluczowe jest wyeliminowanie wszelkich ryzykownych działań i dostosowanie się do wytycznych wyszukiwarki Google.

Trzeba również pamiętać, aby po wyciągnięciu strony z filtra nie stosować ponownie technik, które mogą narazić witrynę na ponowny filtr i zniweczą dotychczasową pracę.

Ile razy Google pozwala zgłaszać nienaturalne linki ?
Zgłoszenia nienaturalnych linków możemy wysyłać wielokrotnie. Jednakże musimy mieć na uwadze, że każde kolejne zgłoszenie wydłuża czas reakcji Google. Dlatego tak ważna jest prawidłowa analiza profilu linków, która zwiększa szansę na ściągnięcie filtra już na samym początku prowadzonych działań.
Czy można dać 100% gwarancji, że strona wyjdzie z filtra?

Nigdy nie można zagwarantować w 100%, że filtr na naszej stronie zostanie ściągnięty. Z tego powodu, pobieramy opłatę za odfiltrowanie dopiero po uzyskaniu pozytywnej informacji od Google o ściągnięciu filtra.

Podejmujemy wszelkich starań, aby dostosować witrynę do wytycznych Google, co znacznie zwiększa prawdopodobieństwo zniesienia kary nałożonej na witrynę i działamy tak długo, aż filtr zostanie zdjęty – dzięki temu klient płaci dopiero za efekt.

Odfiltrowywanie szkodliwych linków, optymalizacja treści na stronie, tworzenie solidnej strategii serwisu opartej na zasadach White Hat SEO, może zapewnić nie tylko zlikwidowanie filtru, ale także poprawę pozycji serwisu i wzrost jego popularności w wyszukiwarce.

Na czym polega analiza profilu linków?
Analiza profilu linków to zbadanie jakości konkretnych linków za pomocą odpowiednich narzędzi. Dzięki przyjrzeniu się szczegółowym wskaźnikom dowiemy się, które z posiadanych przez nas linków są postrzegane jako naturalne i nieszkodzące, a które jak najszybciej powinniśmy usunąć, ponieważ są powodem nałożenia filtra na stronę.
Jak wyjść z filtra nałożonego za nienaturalne linki przychodzące?
Przede wszystkim należy poddać dogłębnej analizie profil linków przychodzących i usunąć linki szkodliwe. Po wszystkim pozostaje nam ostatnia rzecz – napisanie prośby o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia witryny, w której należy wyjaśnić, w jaki sposób strona złamała wytyczne wyszukiwarki i jakie działania zostały podjęte, aby naprawić tę sytuację.
Jak poznać czy Google nałożyło filtr ręczny czy automatyczny?
Jeżeli dana domena została dodana do Narzędzi Google dla Webmasterów to administrator znajdzie tam odpowiedni komunikat świadczący o nałożeniu filtra ręcznego. Jeżeli stosowny komunikat się nie pojawił, a nasza strona znacząco spadła w rankingu, to po odrzuceniu możliwości sezonowej zmiany pozycji możemy podejrzewać, iż został nałożony filtr algorytmiczny.
Ile czasu Google analizuje prośbę o ponowne rozpatrzenie?
Wszystko zależy od sytuacji. Zwykle czas oczekiwania na odpowiedź od Google wynosi od kilku do kilkudziesięciu dni.
Na jaki czas nakładane są filtry?
Filtry algorytmiczne nakładane są na długi czas. Strona będzie ponosiła konsekwencje filtra tak długo, aż nie zostanie usunięta przyczyna jej niezgodności z wytycznymi dla webmasterów. Gdy roboty wyszukiwarki ponownie pojawią się na witrynie i stwierdzą usunięcie nieprawidłowości, wówczas filtr może zostać ściągnięty od razu, lub utrzymać się na dłuższy czas. Z kolei filtry ręczne nakładane są przez osoby, które mogą zadecydować o zdjęciu filtra pod warunkiem usunięcia szkodliwych linków lub zrzeczenia się ich.
Na czym polega filtr algorytmiczny?
Jest to filtr nałożony przez wyszukiwarkę na pozycjonowane frazy. W efekcie następuje obniżenie ich pozycji nawet o kilkadziesiąt miejsc. Strona, która otrzymała filtr algorytmiczny nie dostaje powiadomienia o tym za pomocą Narzędzi Webmastera (jak to się ma w przypadku filtrów ręcznych), a jedynym widocznym efektem filtra jest spadek wejść z wyszukiwarki na większość fraz.
Na czym polega gwarancja usunięcia filtra?
Nasza gwarancja daje Ci 100% pewności, że nie zaprzestaniemy prac, dopóki z Twojej strony nie zostanie zdjęty filtr. Jeśli nie uda się przekonać Google do zdjęcia filtra przy pierwszym czyszczeniu profilu linków, powtarzamy proces tak długo, aż wyszukiwarka zdejmie filtr. Za zdjęcie filtra płacisz dopiero wtedy, kiedy mamy 100% pewności że strona została odfiltrowana.
Skąd wiadomo, że strona otrzymała filtr ręczny?
Google nakładając na witrynę ręczny filtr umieszcza powiadomienie w Google Webmaster Tool. W sekcji “Działania ręczne” znaleźć można informację o filtrze i jego powodach (np. komunikat “nienaturalne linki”.)
Dlaczego moja strona dostała filtr?
Najwyraźniej profil Twoich linków nie odpowiada naturalnemu profilowi linkowania. Być może stosowałeś niedozwolone techniki pozycjonowania.

Facebook